King.com are cea mai populară aplicaţie de pe Facebook

Nu mai este nicio noutate popularizarea tot mai mare şi mai rapidă a reţelelor sociale. Putem vorbi deja de peste 1 miliard de utilizatori de Facebook în toată lumea, iar în România de aproximativ 5,6 milioane. Din totalul românilor cu acces la internet, 2 din 3 au şi un cont pe Facebook. În afară de socializare, printre activităţile utilizatorilor de Facebook se numară şi jocurile. În medie, 1 din 4 utilizatori, cu cont de Facebook, se joacă pe reţeaua de socializare.

În plus, datorită unei game tot mai variate de smartphone-uri oferite de către producătorii de telefoane, acestea au devenit accesibile pentru publicul larg. În România există aproximativ 1 milion de smartphone-uri, iar cifrele sunt în creştere. Din 720 de milioane de smartphone-uri, 210 milioane sunt folosite şi pentru jocuri, iar în România aproximativ 1 din 3 posesori de smartphone se joacă pe telefon.

king.com-logo

În acest context, jocurile pentru mobile sunt cheia King.com, deoarece compania aduce jocurile exact acolo unde le vor utilizatorii: oriunde şi oricând, fie că vorbim de smartphone, tabletă sau reţele de socializare. De aceea, la King.com se pune mare preţ pe sincronizarea platformelor Android sau iOS cu Facebook şi oferă servicii de cea mai bună calitate în acest sens.

Compania a crescut rapid în ultimul an, ajungând unul dintre cei mai importanţi producători pentru piaţa de jocuri mobile sau online. Pe Facebook, înregistrează în fiecare zi 20 de milioane de accesări, iar lunar ajung la un total de 80 de milioane de utilizatori unici.

În prezent, King.com are cea mai populară aplicaţie de pe Facebook – Candy Crush Saga. Acest lucru Candy-crush-saga  reprezintă un succes foarte mare pentru companie, atâta timp cât topul ia în calcul toate aplicaţiile de Facebook şi nu doar jocurile.

Candy Crush Saga este în permanenţă şi unul dintre cele mai populare jocuri pe iOS şi Android, iar recent a devenit şi cel mai profitabil joc în SUA şi Marea Britanie.

În afară de Candy Crush Saga, în top 10 cele mai populare jocuri de pe Facebook, se mai regăsesc alte 2 aplicatii dezvoltate de King.com: Pet Rescue Saga şi Bubble Witch Saga. Acesta din urmă este prezent constant şi în topul jocurilor de succes, pentru mobile. King.com este in fruntea dezvoltatorilor de jocuri pe mobile. De altfel, Candy Crush Saga şi Bubble Witch Saga sunt primele şi singurele jocuri sincronizate, în totalitate, între dispozitive mobile şi tablete.  Bubble-witch-saga

În prezent, King.com are centre de dezvoltare şi testare în Londra, Barcelona, Stockholm, Malmo, Bydgoszcz şi, din 2011, în Bucureşti.

România a fost una dintre principalele opţiuni ale King.com, în primul rând datorită pregătirii, profesionalismului, entuziasmului, perseverenţei şi deschiderii de care dau dovadă programatorii români. Potenţialul lor este apreciat nu doar local, ci şi de către celelalte studiouri King.com.

La studioul din Bucureşti echipele se ocupă cu dezvoltarea şi testarea jocurilor pentru platformele mobile Android şi iOS, dar şi pentru Facebook. Bubble Witch Saga, unul dintre cele mai populare jocuri atât pe Facebook cât şi pe mobile, este dezvoltat şi testat exclusiv în studioul din Bucureşti. Practic, baieţii din România au grijă ca milioane de jucători din toată lumea să se distreze jucând Bubble Witch Saga şi să se bucure de cea mai bună şi interactivă experienţă de joc.

De asemenea, toate proiectele mobile ale King.com sunt testate tot în studioul din Bucureşti. În prezent, există 4 echipe, care lucrează pentru dezvoltarea a 2 jocuri.

King.com dezvoltă jocuri din categoria casual – jocuri de tip puzzle, care necesită aproximativ 1 minut pentru a învăţa să le joci şi care pot fi jucate cu/împotriva prietenilor, prin intermediul reţelelor sociale.

Procesul de testare a unui joc arată în felul următor: noile jocuri se urcă pe site-ul King.com şi sunt jucate de către utilizatorii. Cele mai populare sunt apoi dezvoltate şi adaptate pentru platforma Facebook, aducându-se îmbunătăţiri, până când forma finală este gata. Apoi, prin intermediul Facebook, sunt promovate aplicaţiile pentru mobile şi sunt atraşi noi utilizatori. Astfel, dezvoltatorii şi testeri sunt aduşi mai aproape de nevoile gamerilor, deoarece fiecare are o contribuţie cât de mică în dezvoltarea unui joc. Practic, putem spune că King.com au "cea mai mare echipă de testeri", în persoana tuturor gamerilor de pe siteul King.com, lucru care le permite să construiască şi să testeze foarte rapid noi concept de joc, înainte de a le adapta pentru platformele Facebook şi mobile.

În acest moment, King.com are aproximativ 500 de angajaţi în toată lumea. În 2011 când a fost deschis biroul din Bucureşti, au început cu doar 3 angajaţi. În prezent King.com are 30 de angajaţi la studioul din Bucureşti, iar până la sfârşitul acestui an, au în target să ajungă la 60-70 de angajaţi.

În ceea ce priveşte tipul de personal pe care King.com îi are în echipa sa, aceştia sunt pe de o parte oameni din zona de testare şi dezvoltare, cum ar fi programatori, artişti, testeri, manageri, dar şi oameni specializaţi pe marketing sau vânzări.

Ceea ce caută la oamenii cu care lucrează, în afară de pregătirea profesională foarte bună (programare, grafică, testare, management etc), este pasiunea. Acesta este unul dintre cei mai importanţi factori, foarte uşor de recunoscut la un interviu, dar mai greu de cuantificat. Întotdeauna caută oameni pasionaţi, care îşi iubesc meseria şi o practică cu drag.

O altă calitate mult apreciată şi încurajată la King.com este asumarea responsabilităţii unui proiect. Orice om din echipă este complet responsabil de munca pe care o face, şi nu doar urmează nişte ordine. Se încurajează foarte mult gândirea independentă şi iniţiativa.

În privinţa oportunităţilor pe care le oferă King.com angajaţilor săi, poate cel mai important aspect şi cel care prezintă cel mai mare interes, este salariul, iar oferta King.com este mai mult decât competitivă, în comparaţie cu ofertele companiilor locale. Etalonul nu reprezintă salariile pe care le-au avut în trecut angajaţii, ci nivelul adevărat la care aceştia sunt. Un alt avantaj este industria extrem de dinamică în care lucrează. Iar King.com este una din acele companii deschizătoare de drumuri.

În plus, studioul King.com este un mediu de muncă foarte placut, unde toţi membrii echipei sunt egali. Este un mix de oameni foarte buni în tot ceea ce fac şi care, de cele mai multe ori, se găsesc la marginea superioară a disciplinei lor. De aceea, ar fi şi foarte dificil de clasat în ierarhii sau puşi într-un anumit departament. Este mai important ca fiecare să îşi folosească talentul într-un mod cât mai eficient.

 

Cele mai citite