Mass Effect 3, o problema cu Multiplayer-ul

  • Published in Stiri RPG

Mass Effect 3 este probabil cel mai asteptat joc al anului 2012, punctul culminant in povestea lui Sheppard si a invaziei Reaper-ilor. Printre noile functionalitati implementate, Electronic Arts si Bioware au anuntat prezenta unui sistem numit Galaxy at War (o componenta multiplayer care afecteaza progresia jocului in Single Player). Pentru un joc focalizat pe poveste, este foarte important impactul lasat de Multiplayer asupra sfarsitului.

Cand am citit despre prima oara despre Galaxy at War mi s-a parut o functionalitate destul de interesanta, mai ales faptul ca era complet optionala. Am jucat demo-ul si mi-a placut multiplayer-ul foarte mult.

Dar, dupa cateva ore bune de gameplay am descoperit ca Galaxy at War nu este optionala, cel putin nu daca vrei un sfarsit bun. Fiecare alegere sensibila, zeci de questuri terminate si unificarea tuturor raselor si tot am primit un sfarsit sumbru. De ce? Pentru ca nu am avut destule War Assets care le-as fi multiplicat foarte usor cu ajutorul multiplayerului.


Ce este multiplayer in Mass Effect 3?


Multiplayer-ul este un coop mode pentru maxim 4 jucatori in care trebuie sa supravietuiti 11 valuri de inamici si ocazional sa completati diferite obiective pe parcursul unui joc. Daca termini misiunile de coop vei primi un Readiness Rating – un procentaj care iti afecteaza Warr Assets din Single Player. Aceste Readiness Rating, sunt specifice pentru fiecare sector al galaxiei. Teoretic modul in care este implementat in joc incurajeaza multiplayer, dar in realitate Bioware a reusit sa raneasca Single Player-ul penalizand jucatorul care nu a jucat multiplayer.

Nu zic ca nu este posibil sa primesti cel mai bun sfarsit posibil, doar ca acest lucru este mult mai greu. Atat timp cat nu incerci Multiplayer-ul, Warr Assets vor conta pentru 50% din valoarea lor potentiala. Cele mai mari beneficii vin prin culminarea deciziilor din jocurile precedente si noile decizii cu care Sheppard se confrunta in acest episod. Problema majora consta in faptul ca alegerea incorecta sau scorul prea scazut de Paragorn sau Renegade, penalizeaza jocul destul de grav; unele personaje vor muri, unele rase vor fi demoralizate si nu vor mai lupta cum trebuie.


Concluzie


Aceste practici ar parea sa descurajeze pe cei care au piratat jocul si nu pot avea acces la multiplayer sau ar incuraja online co-op. Din nefericire, ele afecteaza si pe cel care a cumparat jocul si prefera sa termine intai campania. Intr-un fel Bioware a pariat foarte mult pe acest titlu. Intai a anuntat prezenta unui Day 1 DLC, gasit doar in Collecters Edition sau valabil pentru 10 $. Asta nu ar fi fost atat de problematic, daca DLC-ul de care vorbim nu ar fi continut un nou companion, un Prothean care pentru orice fan Mass Effect este un element cheie.

Acum, au aratat ca, fara multiplayer nu putem avea sfarsitul dorit, o alta practica nu tocmai corecta din partea lor.

Mass Effect 3

Cele mai citite