Ce trebuie stiut despre Elder Scrolls Online
- Scris de Devon
- Published in Stiri MMO
MMO-urile sunt urmatorul val de jocuri. Toata lumea experimenteaza cu diferite formule pentru a incerca sa domine piata jocurilor online. Pe zi ce trece auzim de MMORTS sau MMOFPS, tipuri de jocuri care devin uitate exact din momentul in care au fost lansate. Fara sa risc prea mult, as putea sa spun ca piata este suprasaturata de MMO-uri identice, iar pana cand cineva nu o sa incerce o formula noua, am putea spune ca aceasta ramura este aproape moarta.
Mmo-urile sunt problematice, fiindca sunt mult mai scumpe decat jocurile normale, iar o companie poate, literalmente, sa isi riste viitorul cu productia unui MMO. Iar faptul ca toti incearca sa distruga World of Warcraft, dar vor sa faca asta copiind ceea ce Blizzard deja au aruncat pe geam, nu ajuta piata si limiteaza creativitatea si posibilitatea sa iesim din ciclul acesta care se repeta de cativa ani buni.
Ultimul care vrea sa isi incerce norocul este Elder Scrolls Online, creat de Zenimax Online Studios, un studio fondat de compania parinte al Bethesda Studios, menita sa lucreze doar pe jocuri multiplayer. Vestea ma pune intr-un conflict fiindca pe cat de mult as dori sa vizitez Sommerset Isles cu prietenii, pe atat de mult ma intreb daca asta nu inseamna ca seria Elder Scrolls in singleplayer a murit.
Cei de la Bethesda au lansat putine detalii printre care se numara faptul ca jocul se bazeaza pe o poveste complet noua, care are putine legaturi cu jocul actual. Totul va fi „plasat cu un mileniu inaintea evenimentelor din Skyrim, cand printul daedric Molag Bal incearca sa aduca intregul Tamriel in domeniul sau". Jocul va include si trei factiuni diferite aflate in conflict (pana la urma trebuie sa avem PvP, nu?) pentru controlul imperiului. Alte zvonrui au mentionat ca o buna parte din joc va fi plasata in single-player. Inca nu stim cum exact vor reusi sa combine functionalitatile unui joc singleplayer si un MMO, dar vom avea mai multe detalii cand titlul va fi aproape de lansare.
In acelasi timp putem sa ne asteptam si la forumele tipice MMORPG-urilor, precum dungeon-uri instantate, raiduri pentru jucatorii de level mare, si lupte PvP. Cei de la Zenimax au anuntat deja ca vor sacrifica din optiunile de customizare a claselor in favoarea unei experiente mai simplificate si echilibrate in PvP si faptul ca multe dungeon-uri vor putea fi terminate fara ajutor sau vor fi publice in stilul celor din Everquest. Daca atmosfera si povestea jocului se vor cu cele din titlurile precedente, daca gameplay-ul va fi adecvat sau nu, sau alte aspecte, pentru moment cad victima speculatiei. Sincer, nu stiu daca ar trebui sa fiu interesat de ce pregatesc cei de la Bethesda sau daca ar trebui sa ma asez la un colt de strada si sa strig „Blasfemie! Ati distrus Elder Scrolls!"