The Witcher 3: Wild Hunt - fără Multiplayer, DRM şi QTE

  • Published in Stiri RPG

Studioul CD Projekt RED a declarat într-un interviu cu Forbes că sunt împotriva implementării unui multiplayer în Witcher 3, spunând că "nu este loc" într-un joc "bazat pe poveste."

Astfel de declaraţie a ajuns să fie ciudată într-o lume unde majoritatea publisherilor integrează multiplayer în orice, încercând să justifice DRM-ul draconic şi prefacandu-se că sunt competiţie pentru Call of Duty. Poveşti personale precum Mass Effect 3, Dead Space, Tomb Raider şi următorul Dragon Age, au primit multiplayer [nu totdeauna de de proastă-calitate], chiar dacă nu aveau nevoie. Fanii îngrijoraţi că Witcher 3: The Wild Hunt va 'beneficia' de aşa ceva, se pot relaxa. CD Projekt RED admite că "Geralt este numai unul."

Konrad Tomaszkiewicz, lead-ul proiectului a declarat că în viziunea sa jocul este "un rpg epic, single-player, stabilit într-un univers gigantic."

The Witcher 3 Wild Hunt Cliff

Sandbox

Vorbind de univers, atunci când se extinde cadrul şi firul narativ liniar suferă transformările catre sandbox, o altă sursă majoră de îngrijorare umbreşte acest titlu. Nu cumva Witcher 3: The Wild Hunt a sacrificat stilul de poveste 'Game of Thrones' pentru lumea deschisă a la Skyrim? Tomaszkiewicz a ţinut să discute despre acest subiect, declarând "Cea mai importantă trăsătură a jocurilor noastre a fost firul narativ matur, non-liniar. Ne-am uitat la campania din Witcher 2 şi am implementat-o într-o lume deschisă, nu invers. Vrem să reproducem senzaţia şi ritmul narativ specific seriei noastre." acesta a continuat "Am creat un mecanism special care permite jucătorilor să piardă câte ore vor, explorând lumea, făcând quest-uri suplimentare şi vânând creaturi. În tot acest timp, ei vor rămâne conştienţi de stadiul în care se afla povestea principală."

Din nefericire nu am primit o explicaţie în detaliu la ce înseamnă această mecanică.

The Witcher 3 Wild Hunt Tavern Interior

Evenimente Quick-Time? Unde?

Este surprinzător cât de mult pot îndrăgi un joc datorită faptului că îi lipsesc anumite elemente. Witcher 3 nu va fi 'îmbogăţit' de evenimente quick-time (evenimente în care jucătorul trebuie să îndeplinească anumite acţiuni la scurt timp după ce acestea sunt afişate pe ecran). Witcher 2: Assassin of Kings a avut câteva, dar au fost scurte şi puţine, încât gameplay-ul nu a fost dat peste cap [prea mult].

Discutând despre QTE, Tomaszkiewicz a avut de zis "În opinia mea, acestea nu se potrivesc cu tipul de experienţă oferit de Witcher 3 şi de obicei frustrează jucătorii. Sunt un număr limitat de jocuri unde QTE-urile sunt disteractive, precum cele din seria Uncharted, unde nici nu realizezi că ai trecut peste o secvenţă QTE. Cred că aceasta este calea de a utiliza QTE în orice fel de jocuri viitoare."

The Witcher 3 Wild Hunt Cliff Fight

Piraterie şi DRM

Nu piratez jocurile pe care le deţin, fiindcă înţeleg că de multe ori, studioul are de suferit. Dacă vreau să trimit un mesaj publisher-ului, aştept vreo 3-4 săptămâni, după care mă duc şi cumpăr jocul. Până atunci au primit cifrele initiale ale vânzărilor iar învestitorii s-au panicat că au pierdut câteva milioane bune în marketing, aşa că din punctul meu de vedere, asta este cea mai sănătoasă alternativă. CD-Projekt RED au avut o poziţie relativ unică între publisherii şi studiourile AAA, 'nici un fel de DRM'.

Într-o piaţă care a început, din nou, să implementeze soluţii de protecţie a proprietăţilor intelectuale, unele atât de eficiente încât şi jucătorii legitimi cât şi piraţii sunt ţinuţi la distanţă, conceptul de "fără nici un fel de DRM" este de-a dreptul bizar. În conversaţia cu Forbes, subiectul DRM a apărut, iar Tomasziewicz a prezentat un punct de vedere foarte similar cu cel al unui gamer obişnuit "DRM-ul este cel mai rău lucru care a lovit industria jocurilor. Ne limitează drepturile de a ne juca titlurile cumpărate. Să luăm un exemplu ipotetic, un joc pe care l-am cumpărat şi are nevoie de conexiune la internet pentru a demonstra asta. Ce se întâmpla dacă nu merge internetul? Nu mai mă pot juca. Este important să menţionez că mulţi oameni în Polonia, chiar şi State nu au conexiune la internet, sau una care nu este foarte stabilă. Am fost pus în situaţii în care nu am putut să mă joc ceea ce am cumpărat. Atât timp cât clienţii vor avea senzaţia că sunt păcăliţi de publisheri, prin vânzarea jocurilor care nu pot fi jucate, care limitează drepturile utilizatorului şi se folosesc de DRM nedrept, aceştia au tot dreptul să se lupte împotriva acestui sistem."

Sunt de acord cu nenea Tomasziewicz, dar cred că a uitat un mic punct de vedere, unul care trebuie adresat. Problema nu este doar de partea utilizatorului de rând, ci mai trebuie să discutăm şi despre infrastructura pe care o pregăteşte publisher-ul. Diablo 3 şi SimCity au demonstrat clar că industria nu este pregătită, nu are echipamentul şi resursele necesare pentru a implementa un DRM totdeauna online (nu vreau să îmi aduc aminte de TAGES, Starforce sau SecuROM). Bineînţeles, jocurile nu mai sunt considerate un produs ci un serviciu, aşa că întrebarea cea mai importantă la care nu am primit înca un răspuns rămâne: De ce să fiu interesant de un serviciu care nu oferă nimic? Fiindcă pe cât de mult va încerca EA sau Maxis să mă convingă că SimCity este un MMO, realitatea pur şi simplu, nu ţine cu ei.

The Witcher 3: Wild Hunt este pegatit pentru lansare în 2014, pe PC, PS4 şi alte platforme next-gen. Pentru mai multe detalii puteţi vizita site-ul oficial.

Cele mai citite