The Banner Saga review – o iarnă lipsită de soare

• Published in Review RPG

Jocul analizat astăzi, The Banner Saga, s-a născut din pasiunea a trei foști dezvoltatori Bioware, cu ajutorul campaniei Kickstarter, concretizate într-un RPG cu temă nordică. Dar ce fel de experiență oferă acest joc mai exact pentru un gamer? Ei bine, una hardcore, rece, care asigură un grad ridicat de entertaining. Să vedem de ce.

Soarele a apus, iar zeii au murit. Avem o călătorie lungă de făcut, și tot ce putem vedea sunt ceruri gri și câmpuri nesfârșite de zăpadă. Așa începe Banner Saga și, în cel puțin 10 ore de joc , gameplay-ul se dezvoltă, mixând elemente artistice foarte frumoase, cu o atent gândită poveste.

Banner Saga

Jocul se concentrează foarte mult pe detalii. Te forțează să ții cont de resurse, să te gândești dacă ar fi bine să instalezi o tabără (și să riști să fii atacat de personaje în armuri). Sunt numeroase momente în care ești nevoit să alegi ceea ce e mai bine pentru cei care te urmează, și să trăiești cu consecințele. Aceasta este doar o mică parte din povestea Banner Saga, și amintește de ce Oregon Trail a avut atât de mult succes.

Prima impresie

The Banner Saga este genul de joc care te va atrage prin culorile sale foarte frumoase, art-desgn-ul foarte interesant, și soundtrack-ul lui Austin Wintory (Journey). Odată ce ai pătruns în joc, însă, te lovește cât de tare poate. Este genul de joc care îți dă dureri de cap din cauza frustrării, dar, în loc să te facă să cedezi, te convinge să spui „Ok, atunci!” și să strângi din dinți înainte de a mai încerca încă o dată.

The Banner Saga - Art

Probabil că am menționat art-desgn-ul deja de trei ori, dar nu cred că v-am explicat cât de important este, de fapt. Jocul este atât de bun datorită esteticii, aceasta stând la baza imersiunii și identității sale. The Banner Saga oferă un stil de artă celtic, combinat cu manuscriptele Illuminated, dar cu personaje ce amintesc de stilul Disney. Există câteva puncte slabe: de exemplu, nu există animații când stai de vorbă cu alte personaje, și nu există nici voci în afara scenelor pre-stabilite. Scurtele momente de animație te fac să îți dorești să vezi personajele reacționând mai des și pornind la acțiune atunci când scenele sunt în mare parte statice.

Prev
1/5 Next »