AMD Kaveri review: importanța vitezei DRAM

A trecut ceva vreme de când AMD a lansat componentele Kaveri. Acum deja știe mai toată lumea despre ce e vorba. Eu i-am făcut un review, și v-am arătat avantajele și dezavantajele. De asemenea, v-am arătat că plăcile video integrate de tip entry-level au devenit depășite. Totuși, mai există o întrebare la care v-am promis că voi răspunde: cât de importantă este viteza DRAM?

După cum deja știți, toate plăcile video integrate de până acum împărtășeșsc memoria cu cea a sistemului. Și Kaveri nu este o excepție. La prima vedere, performanțele grafice ar trebui să fie direct afectate de viteza DRAM, ceea ce ar avea impact direct asupra lăţimii de bandă. În realitate, însă, lucrurile stau un pic diferit, datorită modului de implementare, astfel că utilizarea unei memorii mai rapide are efect limitat.

Aici intră în scenă Kaveri, cu arhitectura hUMA. După cum a explicat și Bruno, Heterogeneous Unified Memory Architecture (hUMA) oferă procesorului grafic abilitatea de a accesa spațiul alocat CPU, eliminând task-uri din colaborarea dintre CPU și GPU, și crescând astfel performanțele sistemului. Mai simplu, toate procesoarele (CPU și GPU în acest caz) împart memoria fizică uniform, astfel că timpul de accesare a unei locații din memorie este independent de procesorul care trimite cererea sau de cipul de memorie care conține informația. Rezultatul ar trebui să fie o mai rapidă colaborare dintre GPU și memorie, ceea ce are o mare importanță când ești limitat la o memorie DDR3 și un bus îngust.

AMD Kaveri - hUMA

Prev
1/4 Next »