Specificatii OpenGL 4.0

La GDC, Kronos Group a anuntat oficial specificatiile pt OpenGL 4.0.  Update-ul include si versiunea noua pt GLSL, limbajul OpenGL responsabil pt umbrire.

Printre noile caracteristici ale versiunii 4.0 gasim:

-       subrutine de umbrire pt cresterea flexibilitatii programarii;

-       desenarea datelor generate de OpenGL sau de API-uri externe ca OpenCL, fara interventia CPU;

-       2 noi stagii de umbrire care sa permita GPU sa execute calcule de geometrie fara ajutor de la CPU.

Nvidia a anuntat ca suportul pt OpenGL 4.0 va incepe in aceeasi zi cu lansarea noilor chipuri video bazate pe tehnologia Fermi. ATI nu a facut inca nici un comentariu, dar sint sigur ca nu va trece prea mult timp pana va implementa suport pt noua versiune, mai ales ca noile caracteristici aduc OpenGL 4.0 pe aceeasi linie cu Microsoft Direct3D, in cursa API-urilor 3D.

Cele mai citite