Iti dau reducere 1% la PC Garage

DirectX 11 vs DirectX 10

Am comparat cele 2 versiuni de API 3D de la Microsoft pentru a observa noutatile aduse, pe piata de jocuri, de noua varianta.

 

directx

 

DirectX 10 este pe piata din Noiembrie 2006 si a suportat pana acum 2 service pack-uri. A fost lansat exclusiv pt Windows Vista, dar ulterior a aparut si o versiune pt Windows 2008 Server. Din pacate utilizatorii de Windows XP nu au acces la el.

DirectX 11 a aparut in Octombrie 2009 si functioneaza pe Windows 7, Vista SP2 si Server 2008 R2. Aduce cateva imbunatatiri semnificative, cele mai importante fiind:

1. Tesselation = functie hardware din GPU, folosita pt calcularea mai realista a suprafetelor curbe. Rezultatul este cresterea nivelului de detalii al imaginii.

2. Multi-Threading = abilitatea de a utiliza eficient procesoarele multi-core, impartind task-urile pe toate nucleele de procesare.

3. DirectCompute = dezvoltatorii pot folosi puterea procesorului grafic atat in jocuri, cat si in alte aplicatii. Un exemplu ar fi editarea video.

 

Cum am testat:

Hardware:

CPU: Intel Core i3-530 @ 4.2Ghz

MB: Gigabyte P55A-UD3

RAM: OCZ Platinum DDR3 @ 1046Mhz

HDD: WD Raptor 150Gb 10000rpm

Placa video HIS Radeon HD 5870

Sursa: Thermaltake ToughPower 750W

OS: Windows 7 x64

 

Software:

Unigine Heaven Benchmark v2.0

 

Unigine suporta si DX10 si DX11, asa incat a fost foarte usor sa exemplificam ceea ce ne doream.

In primul rand vom evalua functia GPU - TESSELATION - , care ar trebui sa ne incante ochiul cu detalii mai realistice ale suprafetelor curbe.

Am facut cateva poze in Unigine pe care le prezentam mai jos.

rocks_dx10   rocks_dx11   rocks_dx11_no_tesselation  

Puteti observa cu usurinta diferenta de detalii dintre DX10 si DX11 la folosirea tesselation. Deasemenea se poate observa ca fara tesselation, imaginea arata la fel ca in DX10.

Mai jos exemplificarea continua si cu diferenta de performanta intre DX10 si DX11.

  dragon_dx10    dragon_dx11     

Vedeti cum in versiunea mai noua FPS-urile scad de la 81.6 la 43.3, ceea ce induce si un consum de resurse din partea functiei tesselation. Dar asta mi se pare absolut normal.

In final subliniem ca singurele placi care suporta DirectX 11 sunt:

- ATI Radeon = seria 5xxx

- Nvidia Geforce = seria GTX4x0

Cele mai citite