World of Warcraft a pierdut 1.3 milioane de jucători în 3 luni

  • Published in Stiri MMO

Cel mai jucat subscription-based MMO al momentului, World of Warcraft, a pierdut peste 1.3 milioane în doar 3 luni.

Conform spuselor Activision Blizzard, jocul continuă să fie "cel mai de succes subscription-based MMO din lume" şi are peste 8 milioane de jucători activi. Din nefericire, peste 3 milioane de subscriberi au renunţat la joc din Ianuarie până în Martie. Pierderea jucătorilor a fost cea mai dramatică în est, dar au fost înregistrate scăderi şi pe piaţa vestică, anunţă Activision Blizzard.

"Chiar dacă suntem pregătiţi pentru un declin, şi ne aşteptăm la mai puţini subscriberi la sfârşitul anului decât cei înregistraţi astăzi, World of Warcraft rămâne una din cele mai de succes francize din istoria entertainmentului," a declarat Bobby Kotick, CEO Activision Blizzard.

Bineînţeles, publisher-ul intenţionează să contracareze declinul, plănuind să lanseze mai des material pentru World of Warcraft, şi să facă jocul mai uşor de abordat pentru cei care au părăsit titlul, făcând-ui din nou interesaţi. „Credem în valoarea pe termen lung a acestei francize şi vom continua să dedicăm resurse substanţiale pentru World of Warcraft," a adăugat acesta.

Blizzard consideră subscriber orice persoană care: a plătit subscription-ul lunar, are un card prepaid activ, sau a cumpărat jocul şi beneficiază de free-access pentru prima lună.

Îmi aduc aminte că prin 2010, World of Warcraft avea în jur de 12 milioane de jucători activi. Numărul a scăzut apoi pe la 9.1 milioane de jucători, dar s-a întors înapoi la zece milioane odată ce Mists of Pandaria a fost lansat, vânzând mai bine de 2.7 milioane de copii în prima lună.

Toeretic, nu văd de ce Blizzard nu ar mai putea întreţine jocul pentru încă vreo 2-3 ani, făcând tot ceea ce a făcut până acum. World of Warcraft, totuşi, nu este nemuritor, ceea ce înseamnă că la un anumit moment, costurile de întreţinere vor fi mai mari decât profitul. Având aproape 10 ani, vârsta începe să fie vizibilă, mai ales în faţa competiţiei. Faptul că a scăzut la 8 milioane de subscriberi nu înseamnă sfârşitul jocului, dar este demonstrează că fiecare declin dintre expansion-uri este din ce în ce mai adânc.

În curând nu o să mai existe destulă vlagă în joc pentru a justifica costul. Bineînţeles, până atunci, Blizzard va lansa o alta pastila dependenta care transforma orele in secunde, cel mai probabil cu subscription lunar. Dacă va merge sau va eşua lamentabil, vom vedea.

MistsofPandaria

Cele mai citite