Starcraft II: Heart of the Swarm Review - Zerg şi Neliniştit

Starcraft 2 este genul de joc care trăieşte în spiritul competitiv. Jucătorii trebuie să joace încontinuu pentru a face faţa, a atinge potenţialul de "măiestrie", unde doar acei 5% se joacă şi "gl hf!". Heart of the Swarm este destul de conştient de acest lucru, potrivindu-se că o piesă de lego lângă Wings of Liberty, polizare posibilă doar prin intermediul "beta-testing"-ului (a se citi alpha-testing) şi continua rafinare a produsului obţinut.

Jucătorii noi vor găsi o interfaţă puţin schimbată (foarte puţin), şi un pic mai prietenoasă. Dacă e interesat de multiplayer-matchmaking, acel începător poate începe de jos, fie prin meciuri cu AI, unranked cu alţi jucători, sau poate trece direct la ranked. Din nou, nivelul obsesiv de polizare îşi face simţită prezenţa, de această dată în sistemul de matchmaking, care este aproape perfect. După o serie de meciuri definitorii, jocul decide experienţa jucătorului şi îl pune pe acesta în liga specifică nivelului său. Această rafinare este atât de reuşită încât rata de 1:1 este aproape totdeauna prezentă. Din cele 40 de meciuri jucate, am pierdut 21 şi câştigat 19, iar rangul a suferit câteva schimbări în funcţie de rezultatele mele. Această consistenţă asigură că totdeauna dai peste un oponent potrivit experienţei tale, ceea ce evident înseamnă meciuri grozave (fie că sunt victorii sau înfrângeri).

O altă adăugire este posibilitatea de a intra în joc în timpul unui replay. În teorie, o idee excepţională fiindcă permite experimentarea, în realitate nu chiar aşa, fiindcă nu există un AI care să preia controlul celuilalt jucător, ceea ce face experienţa în mare parte "statică", iar potenţialul strategic inexistent.

Noile gângănii

Aproximativ fiecare expansion marcă Blizzard are o campanie care continuă povestea, câteva unităţi noi şi mici modificări a celor clasice. Heart of the Swarm este fidel formatului tradiţional, aşa că haide să vedem noile unităţi.

Heart of the Swarm - Swarm Host

Fabrică de lăcuste - 2 la 15 secunde!

Voi începe cu Zerg, fiindcă îi consider adorabili şi acest expansion le aparţine. Prima creatură este Viper, un zburător spellcaster, capabil să orbească inamicii temporar, sau să ia pe sus acele unităţi mai ameninţătoare. Cea de-a două creatură, Swarm Host, este o unitate de asediu într-un format unic, capabilă să creeze lăcuste, gângănii cu viaţa mică dar damage ridicat, încontinuu. În categoria de modificări mă opresc asupra Hydralisk-ului, care fusese retrogadata la umplutură în Wings of Liberty. Acum, cu Heart of the Swarm, a primit un upgrade ce îi permite să se mişte 25% mai rapid pe creep.

Protoss, Protoss

Este surprinzător, dar în Heart of the Swarm, protoss sunt cei care beneficiază de cele mai multe schimbări. Oracle, o nava destul de ieftină, valabilă în primele minute ale meciului, este probabil cea mai capabilă unitate de hărţuire din joc, fiind capabilă să distrugă aproape toţi workerii în doar câteva secunde. Tempest, cea de-a două unitate, este o nava de asediu gigantică, capabilă să tragă de la distanţe fenomenale, dincolo de sight-range-ul său (Brood-Lord şi Battlecruiser nici măcar nu vor şti ce i-a lovit). În cele din urmă avem Mothership Core, o altă nava valabilă din primele minute ale unui meci, o unitate defensivă care serveşte că punct de plecare pentru mothership.

Heart of the Swarm - Oracle and Friends

Oracolul şi cei doi prieteni ai săi: Mothership Core şi Tempest

Pământenii

În cele din urmă avem teranii, care se lăuda cu Widow Mine şi Hellbat. Widow Mine este o mică unitate capabilă să se îngroape şi să facă splash damage inamicului destul de prost să între în câmpul său de atac (după fiecare atac urmează aproximativ 40 de secunde cooldown). La prima vedere, unitatea pare a fi dedicată apărării statice, deşi în anumite situaţii poate juca rol de suport, fiind capabilă să protejeze siege-tank-urile sau să umple câmpul de luptă cu o mulţime de capcane. Astfel jucătorii ce se bazează pe armate mai groaie pot flanca inamicul cu uşurinţă. Bineînţeles, nu trebuie să menţionez ce se întâmpla cand sunt îngropa în puncte cheie, cum ar fi aproape de lucrătorii inamicului.

Heart of the Swarm - Widow Mine

O mină de văduve stând singură

Hellbat este versiunea robotică a Hellion-ului, beneficiind de un atac mai puternic, dar mai restrâns şi o rezistenţă mai ridicată dar viteză mai mică. Este eficient împotriva grupurilor apropiate de inamici, zergling şi Zealot vor avea de suferit de pe urma sa.

4/5 Next »