Bioshock Infinite Review - Deasupra tuturor

Shootie, shootie, bang, bang!

Orice shooter care mă lasă să ies din cover, să îmi întind picioarele, poate să mai şi alerg un pic, este binevenit în opinia mea. Bioshock Infinite este în mare parte un shooter de modă veche, deci pot lua destule lovituri până când să am probleme. Din nefericire, libertatea de mişcare este o recompensă seacă, când sunt două mari probleme care trag tot combat-ul în jos, lipsa de varietate şi limitarea la două arme.

Bioshock Infinite - Sniper

Am un cadou pentru tine!

Blestem ziua când Halo a zis „Gata! De astăzi, toate shooterele vor avea doar două arme!" iar lumea chiar a ascultat. De ce nu pot purta întregul arsenal al Coreei de Nord pe spate? Pagubele suferite de Columbia pe parcursul campaniei cu siguranţă sunt mai considerabile decât ce ar putea face vreodată Pyongyang US-ului.

Probabil că aş fi putut trece peste cele două arme dacă mai era şi altceva în afară de bătălii. În mare parte, jocul este împărţit în secţiuni de poveste, cu dialog, caracterizare şi restul părţilor bune, după care întru într-o zona mare, care va fi vopsită în materie cerebrală şi exces de roşu. Deci da, combat-ul este un element central al jocului, aşa că un defect, oricât de mic ar fi, devine incredibil de vizibil. De exemplu: Din cele 14 arme, am folosit doar 4 fiindcă restul sunt pur şi simplu reskin sau inutile. Dacă nu aş fi avut Vigors la îndemână, jocul ar fi fost incredibil de monoton.

Poţiuni pentru oameni normali

Vorbind de doză de puteri supranaturale, primele două Bioshock foloseau smegmă de melc procesată într-o substanţă numită plasmid, care oferea puteri supranaturale consumatorilor. Bioshock: Infinite înlocuieşte Plasmidele cu Vigors, care servesc acelaşi rol, deşi natura lor este mult mai nebuloasă. Acestea sunt alimentate de săruri găsite la locul faptei sau aruncate de către Elizabeth în momentele neplăcute.

În total sunt opt Vigors, care au două folosinţe, direct asupra inamicilor sau drept capcane. Flexibilitatea lor ar trebui să introducă un element strategic, dar considerând că aproape toate fac pagube şi imobilizează inamicul, majoritatea timpului am folosit doar două, ignorandu-le pe restul.

Bioshock Infinite - It doesnt hurt

Nu doare!

Elizabeth este destul de importantă în luptă şi sunt multe situaţii în care ea m-a salvat de la un sfârşit prematur (Nu că ar conta prea mult odată ce jocul mă învie automat, luându-mi câteva monezi şi vindecând inamicul un pic). Atunci când mă apropii de lumina de la capătul tunelului, ea va găsi convenabil un health-kit; când nu am muniţie îmi va arunca gloanţele de care am nevoie; când am cumpărat ceva de la „magazin", „găseşte" câteva monezi. În luptă, inamicii o ignoră complet şi ea stă ascunsă, astfel nefiind o povara. Nu este genul de AI pe care trebuie să îl târăsc după mine de parcă aş fi o bonă frustrată că aia mici nu ţin pasul, dimpotrivă de multe ori ea stă în faţa mea, indicând într-un mod subtil pentru ar trebui să mă duc.

Cealaltă putere, cea de a rupe realitatea în două îi permite lui Elizabeth să aducă automatoni, turete cârlige, arme şi kituri în luptă, ceea ce chiar oferă un pic de varietate şi potenţial de strategie. Din nefericire, se întâmpla să întru într-o nouă zonă şi să văd cârligul ce poate fi invocat, realizând instant că acolo va trebui să mă bat cu cineva la un anumit moment.

Bioshock Infinite - Patriot

Patriotismul ăsta, te face robot!

Dar cea mai mare problemă este una moştenită de la predecesorii săi, respectiv potenţialul inamicilor de a înghiţi gloanţe fără nici un fel de problemă. Majoritatea hoardei (poliţie şi soldaţi) moare de la 3 gloanţe, dar aşa zişii "heavy-hitters" au nevoie de multe, prea multe lovituri pentru a fi doborâţi. Handy-Men, înlocuitorii lui Big-Daddy, bătrâni închişi într-un corp robotic, ar trebui să fie lupte strategice, pentru care ar trebui să fiu pregătit. Din nefericire, jocul îi aruncă la momente predeterminate, deci cu siguranţă vor fi o surpriză (neplăcută). Măcar dacă nu trebuia să descarc două încărcătoare pe ei, fiindcă Zâna HP le-a dat prea multă viaţa.

« Prev
4/5 Next »

Cele mai citite