Crysis 3 Review - Frumuseţe şi monotonie

Ce, când, cum, unde?

Puţine jocuri şi-au tratat povestea atât de dramatic şi serios precum Crysis 3. Cele 3 personaje cu nume şi faţa, sunt totdeauna dornice să îmi aducă aminte că totul este condamnat, nu există speranţe, sacrificiile nu merită. Ştii tu cititorule, aşa cum fac totdeauna indivizii-de-la-sfârşitul-lumii: totul s-a făcut praf şi cineva trebuie să ţină evidenţa. Dincolo de dialog/monologul "doom-and-gloom", povestea este mediocră, atât de mediocră încât am putut ghici ce avea să se întâmple cu vreo cinci ore în avans. Considerând că am terminat jocul în 6 ore, pot deduce ca: am puteri supranaturale sau nu există nici măcar o idee originală în toată campania.

Crysis 3 - Characters

Feţele arată bine, păcat că sunt atât de putine

Jocul începe cu o mică echipă de soldaţi eliberând-ul pe Prophet 2.0 dintr-o închisoare construită special pentru el si costumul sau de Super-Man. Odată liber, protagonistul este întâmpinat de o nouă lume, schimbată de ultimii 20 de ani conflicte. CELL, inamicii umani din Crysis 2 se întorc înapoi, fiind o corporaţie care a dobândit un monopol energetic pe intreg mapamondul. Aparent, energia electrică nelimitată şi armata privată face minuni pentru afaceri.

Aici trebuie să fac o mică pauză şi să încep să pun câteva zeci de întrebări fiindcă am prea multe probleme cu premisa. Corporaţia controlează lumea prin datorii (mă bucur că recesiunea a reuşit să între în conştienţa colectivă a jocurilor), forţând oamenii de rând să lucreze că pseudo-sclavi în aşa zisele „tabere de voluntariat" (Un procentaj din armata decimată de Prophet erau doar pseudo-sclavi, nu?). CELL căuta tehnologie extraterestră, jupuind pe toţi posesorii de costume, toţi în afară de Prophet evident. Întrebările mele sunt: "Corporaţia această a reuşit să câştige monopol, să instaureze nişte principii restrictive şi dureroase pentru omul de rând, şi nimeni (mă refer la alte corporaţii şi guverne) nu a încercat să îi oprească?" (Există o mică tentativă de răzvrătire din partea unui alt personaj al seriei Crysis, dar până când Prophet nu distruge tot, ea nu face mai nimic), "Chiar era nevoie de un antagonist luat din filmele James Bond?"(era Pierce Brosnan), "Dacă au monopol, de ce vor să conducă lumea?", "De ce au nevoie de bani când controlează aproximativ totul?" şi multe alte, multe alte întrebari.

Crysis 3 -City

Nimeni nu a făcut curat în New York în ultimii 20 de ani

Totuşi, odată ce am trecut de episodul meu psihotic, cred că pot rezuma povestea în maxim 3 rânduri. Prophet se luptă cu CELL, eliberează calamarul şef din greşeală, este trădat de cineva/cândva/cumva (fără spoilere!) şi apoi se luptă cu o armată de calamari iar după ce distruge tot, se duce fericit acasă. În mod normal nu aş fi atât de exact cu povestea, dar trebuie să evidenţiez ce înseamnă generic (şi sunt sigur că oricine poate deduce un spoiler de genul, personajul negativ moare). Sincer, dacă nu aveam dialogul totdeauna supărat şi monologul melodramatic al lui Prophet 2.0 că să îmi ţină companie, aş fi uitat complet de campanie.

3/6 Next »