The Banner Saga review – o iarnă lipsită de soare

• Published in Review RPG

Gameplay

Ca majoritatea jocurilor Kickstarter, The Banner Saga are mai multe moduri de luptă pentru control. Primul și cel mai important este modul combat, care acoperă circa 50% din joc. Mai este Oregon Trail, prin care te vei ocupa de caravane, resurse și campusuri. Nu în ultimul rând, mai există și partea de „alegeri morale”, care pare ruptă din Walking Dead.

Modul combat ar putea părea simplist, însă există numeroase nuanțe ascunse. În cea mai mare parte, tu și inamicul vă veți ataca reciproc, existând două valori – Strength și Armour. Odată ce inamicul atinge 0 Strength, se prăbușește la pământ. Sunt numeroase abilități pe care le poți avea, unele mai impresionante decât altele, și există chiar și numeroase strategii pe care le poți aborda în amplasare. Inamicul este decis să te facă să suferi, și va face tot ce-i stă în putință pentru asta. În mod dobios, dacă personajele tale nu vor muri dacă vor fi rănite. În schimb, vor rămâne inconștiente pentru tot restul bătăliei, și apoi vor rămâne inapte pentru 2-3 zile. Este chiar ciudat cum această parte a jocului este, de fapt, miezul lui.

The Banner SagA - Combat

Uneori, vei avea probleme încercând să ții în viață personajele importante, ținând în balanță eficiența lor cu rata supraviețuirii. Totuși, nu vei fi aspru pedepsit pentru lipsa de grijă, întrucât majoritatea personajelor rănite ăn luptă nu vor muri (cu excepția situațiilor pre-determinate, în care îți e menit să mori).

Progresul este asigurat de renume, o resursă pe care o câștigi prin atacuri și lupte, și folosită pentru a achiziționat diverse unelte, provizii, și a susține unități. Crează un echilibru între a avansa și a cumpăra resurse; între eficiența în luptă și asigurarea hranei pentru toți oamenii care te urmează.

Al doilea mod de joc este combinat cu partea narativă: un sistem de algeri, unde totul este gri și nu există răspunsuri corecte. Nu poți ști niciodată dacă ai luat decizia cea bună, decât abia mult mai târziu, când consecințele te lovesc în moalele capului. Jocul te aruncă în situații aparent aletorii, cu situații care au atât beneficii pentru tine, cât și efecte devastatoare. Nu există o modalitate de a evita alegerile, iar amânarea lor duce, de obicei, la situații și mai catastrofale.

The Banner Saga - Misery

În modul Oregon Trail, comparațiile intră în scenă. Vei juca rolul unui lider de caravană care călătorește printr-un peisaj fantastic. Pe drum, vei învăța să administrezi resurse pentru a-ți menține oamenii în viață, măcar până în umrătorul oraș. Uneori, lipsa proviziilor te va forța să ameninți simpli fermieri, și să-i obligi să renunșe la bunuri, doar pentru a putea supraviețui câteva zile. Deși ar putea părea simple numere aleatorii pe ecran, dacă vrei să menții femeile și copiii în viață, va trebui să faci sacrificii.

4/5 Next »